Saturday, June 16, 2012

به قدمت تاریخ

من از شما معذرت می خواهم
که به قدمت یک تاریخ نفهمیدیم که تنها سهم شما از این دنیا یک سیب بود.
من از شما معذرت می خواهم
که همیشه گناه را با شما سنجیدیم.
من از شما معذرت می خواهم
که زلف های شما ایمان مارا به باد می دهد.
من از شما معذرت می خواهم
که چوب شهوت ما بر تن شما فرود می آید.
من از شما معذرت می خواهم
که ناسزای ما بخشی از اندام شماست.
من از شما معذرت خواهی میکنم
بابت جنایت هایی که در حق شما کردیم.
من از شما معذرت میخواهم
که درد برای شماست.
من از شما معذرت می خواهم
که خود را برتر از شما می دیدم.
من از شما معذرت می خواهم
که هیچ وقت مرد نبوده ایم.
ما تمامن نامرد از آب در آمدیم.
ما شما را شکستیم
خرد کردیم
شما را تا ریشه سوزاندیم
چون از دادن حق آزادی به شما
می ترسیدیم.
از دادن حق انتخاب حتی.
من از شما معذرت خواهی میکنم.


سعید شجاعی

No comments:

Post a Comment